Dag 07

Någonstans under tiden jag har hållt på med det här har det blivit fel, för idag är det exakt en vecka sen jag fyllde år, så det stämmer inte riktigt med dagarna.. Hmm.. Aja.

Dag 07. Mina vänner.


Jag har ett ganska udda sätt att tänka när det kommer till olika slags relationer..
Jag kategoriserar väldigt, väldigt mycket.
Jag har småbekanta, bekanta, kompisar, vänner, nära vänner, närmsta vänner..
Men jag tänkte samla människor i en kategori i det här blogginlägget tror jag.
En vän är någon man umgås med, träffar på dagarna i skolan, eller efter skolan.. Det är en vän.
Men en vän kan även vara någon man pratat med länge över internet.. eller?

Utan mina vänner hade jag precis som många andra varit väldigt liten, osäker. Jag hade aldrig orkat ta mig upp till skolan om mina vänner inte var där, jag hade aldrig orkat vakna alls tror jag. Men, även om jag har alla dessa vänner så vill jag aldrig förlita mig helt på personerna, oavsett hur länge jag känt dem. Jag håller mina ensaker för mig själv, om de är tillräckligt privata.. Har många jag berättar mycket för, men inte allt. Aldrig.
Vissa av mina vänner ser nog det här som en brist på tillit... och det är det nog också. Vågar/Vill inte förlita mig.

Jag orkar inte heller skriva hur långt som helst, för jag är trött och jag känner egentligen inte för att uppdatera bloggen.. så jag drar en summa sumarum genom att skriva att jag uppskattar alla mina vänner, och skulle gärna kunna finnas till mer än vad jag redan gör, och att jag aldrig kommer kunna visa tillräckligt med uppskattning för att de ska förstå hur mycket jag verkligen uppskattar dem.. (Mycket uppskattning här, märker jag nu.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0