Hjärta.Instinkt.Principer

"Epileptiska anfall när sprit lämnar kroppen, en T-shirt för ögonen hjälper mig ingenting. Tankar o drömmar som skenar och avbryts. För tidigt att vakna men försent för att somna. Och jag tar på mig själv för att se om jag lever, jag letar bland bilder från nätter jag ångrar.  Men minnets förlust och en känsla av saknad, jag ler åt mig själv men jag känner för att gråta. Så plötsligt passerar allt på sekunder, ansiktet, skrattet och "visst varför inte?".Alla sorglösa nätter, ja allt det känns tungt nu. Och dagar som går, ja det är dagar förlorade.

Och jag ringer till Rickard och han ringer Jonathan och allt vi kan göra är att försöka. - Sen domkyrkan, nattvard och syndens förlåtelse, det är hjärta och instinkt, det är kaffe och treo. Och vi pratar om alla timmar tillsammans barndom, jesus och mening med stoltheten.För allt det vi lovar, så mycket känns tungt nu. Men de dagar som går är dagar förlorade.

-Nej det är det sista dom är, Nej, nej, nej, nej, nej, nej."

Hjärta.Instinkt.Principer - Johan Heltne

Johan Heltne – Hjärta.Instinkt.Principer

RSS 2.0