Dag 05.

Dag 05. Vad är kärlek?


Seriös fråga kräver seriöst svar.. Right?

För mig är kärlek inget man kan känna direkt, kärlek är något man bygger upp, oavsett vad det handlar om. Men jag tänker vara dryg och rikta in mig på kärlek mellan 2 personer i en relation.

Kärlek är fint, vackert, jobbigt, bråkigt, irriterande. Kärlek är allt och ingenting. Jag har upplevt kärlek för en annan människa, men jag tror jag tvingade mig själv till att älska personen.. När man intalar sig själv något tillräckligt länge blir det ju verkligheten, eller hur?

Jag tror att kärlek bara uppstår när man är 2, och att det som sagt är något man bygger. När man träffar någon blir man först intresserad, sen förälskad, sen tar det ett tag och man upplever kärlek. Kärlek är när pirret försvinner, och man börjar bråka och storma. När man kan bli sams igen, och sova lugnt. När man känner den andre så väl att man vet hur denne tänker. Ja ni förstår nog.

Jag har bara upplevt äkta kärlek en gång, och då var den falsk. Makes no sense.
Någon gång tror jag att man kan finna kärlek som är äkta, även om kärleken inte håller.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Nydal

aaawh, =)

2011-01-10 @ 12:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0